Czy mogę zwrócić monitor z wadliwym pikselem?

Większość producentów monitorów dopuszcza pewne ilości wadliwych pikseli nie kwalifikując tego jako wadę. Szczegółowe wytyczne powinny być zawarte w karcie gwarancyjnej. Jeśli wada spełnia warunki określone przez producenta jako kwalifikowane do wymiany problemu nie ma. Gorzej jeśli norma producenta dopuszcza ilość większą niż wystąpiła na naszym ekranie. Jeśli sprzedaż była dokonana poza lokalem przedsiębiorstwa, np w sklepie internetowym, można skorzystać z prawa do zwrotu towaru bez podania przyczyny. Prawo to przysługuje w pierwszych 10 dniach od odebrania towaru. Szczegółowe przepisy zawiera Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.).

W przypadku jeśli zależy nam na monitorze bez ryzyka wad pikseli proponuję jednak przed zakupem zorientować się w wybranym sklepie, czy daje możliwość uniknięcia ryzyka trafienia na ekran z defektem. Jest to o tyle ważne, że sklep detaliczny najczęściej nie ma możliwości zwrotu monitora z pikselem, a przecież nie jest to jego wina, że większość producentów nie deklaruje braku tego typu wad. Zasygnalizowanie oczekiwań przed zakupem może nam oszczędzić kłopotu i nie spowoduje postawienia w niezręcznej sytuacji sprzedawcy.

Last Updated: 17-11-2010 18:54:06