NEC/Mitsubishi dla branży DTP
Obecnie powszechnie stosowanym w monitorach standardem odwzorowania kolorów jest sRGB, którego przestrzeń kolorystyczna jest w stosunku do Adobe RGB mocno ograniczona – pokrywa ją zaledwie w 72,5%. Dla większości zwykłych użytkowników nie stanowi to żadnego problemu, jednak dla osób profesjonalnie zajmujących przygotowaniem materiałów do druku i grafiką cyfrową jest to istotne utrudnienie. Dlatego firma NEC/Mitsubishi przygotowała specjalny model dedykowany dlo zastosowań wymagających możliwie najwierniejszego odwzorowania kolorów. Skala barw prezentowanych przez Mitsubishi RDF225WG niemal idealnie pokrywa się z wykresem chromatycznym Adobe RGB, w 99,9% jest też zgodna ze standardem SWOP. Zastosowanie unikalnej, niezwykle drogiej technologii sprawia, że urządzenie ze względu na cenę będzie niedostępne dla amatorów.
Maksymalna rozdzielczość monitora Mitsubishi RDF225WG to 2048×1536 pikseli. Częstotliwość odświeżania poziomego wynosi 30-140kHz, pionowego 50-160Hz. Monitor wyposażono w 2 wejścia D-Sub15 pin. Wymiary urządzenia to 495×477×486mm (szer. × głęb. × wys.), waga 29,3 kg. Opcjonalnie dostępny będzie kalibrator. Jeśli monitor zostanie pozytywnie przyjęty przez rynek profesjonalny, NEC/Mitsubishi w ciągu najbliższego roku wyprodukuje monitor LCD o podobnej skali odwzorowania kolorów.
Sprzedaż modelu Mitsubishi RDF225WG rozpocznie się pod koniec grudnia. W Europie urządzenie będzie można sprowadzić za pośrednictwem przedstawicielstw NEC/Mitsubishi Electronics Display. Przewidywana cena netto to równowartość 6 tys. euro.
2003-10-14, 4Press
-
EIZO rozszerza ofertę o nową generację flagowych 27” monitorów ColorEdge z obsługą HDR, dedykowanych do edycji i postprodukcji
January 27, 2022
-
Już jest! ColorNavigator 7 w języku polskim!
November 15, 2018
-
September 10, 2018
-
Nowe rozwiązania radiologiczne EIZO prezentowane na ECR – Europejskim Kongresie Radiologicznym w Wiedniu
March 13, 2018
-
Oprogramowanie EIZO Quick Color Match współpracuje już z papierami ILFORD i Pictorico
March 13, 2018